Tuesday 5 January 2016

Sambungan Lepas Jumpa Dr Adilah Ahmat

rupanya petanda yang aku tak period 2 bulan tukan..kan ada kantng dalam rahim tu kan..kan bile buat blood test pun negativekan memang membuat aku suspend. tension pun ia jugak.. pastu dr suruh jumpa die next cycle day 12/13 next month period. hehehe aku skip jumpa dr ok.. satu sebab bz dua lebih kepada eeiiiiiiiii malas ak jumpa sebab tau ape outcome lagi..hahaha..tapikan suprisenya aku tak period lagi bulan seblas tu... aku sabarrrrr lagi.... tanak test..biar dlu..kang kecewa lagi macam sebelum ni... (kali ni lebih kepada malas amik port sangat) ...masuk december ponnnnnnnnn sama.... malas nak pg hospital lagi.. POOOOOOOOn aku tak period ko.. sabar lagi. takde sape pon tau aku tak period..aku diam lagi.. sampai adik aku bgtau wife die preggy..aku diammm lagi tak buat pape...borak ngan jiran sebelah umah kak isya aku... die pon cter die tgh mabok...korang nampakkkkk tak..nampak tak.... aku ni status tunggang langgang lagi..jumpa dr pun tak test air kencing pun... 

ada satu tghari rasanya ari ahad..aktiviti pagi biasa la pagi pg pasar..balik umah siang segala kebenda tu... masak kemas umah bagai...sampai penat.... zohor pon masuk... aku pun mandi..masa mandi tu tergerak ati nak check... sebab aku ni bukan boleh orang sekeliling pregnant... skali cek amikkkkkkk ko sendiri tergelak2 dalam toilet "Positive" alhamdulillahhhhhhhhhhhhh terus cepat2 panggil ridzuan (nasib masa tu #muhamadrayyanhazeq tido) tunjuk test tu kt dia...kemain happy kawwwwwww!!!

so lepas ni aku dah boleh jadikan panduan... kalau period aku start kacau bilau tu maknanya "something" la tu..hahaha happy giler! tak sbar nak tunggu anak no 2.. Alhamdulillah jugak ini ada spontaneous pregnancy walaupun ada PCOS.. #TTC PCOS especially dont worry lagimana kita berusaha untuk mendapatkan sesuatu sampai masa doa kita akan dimakbulkan jugak. macam opismate aku..3 tahun menunggu kelahiran... alhamdulillah berkat kesabaran sekarang dah ada 3 cahaya mata. 

next entry nnti citer lagi ye..


Love
Haizan qaseh